Tygodnik Strefa Mińsk NR 35/36 (303/304)

Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3

15 września na świecie jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Kropki.

Opublikowano: 27 Września 2017, Środa, 19:52
Autor: plina_m
 0 0 0
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3
Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3Dzień Kropki w Szkole Podstawowej nr 3

15 września na świecie jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Kropki. Święto powstało dzięki książce „Kropka” Petera H. Reynoldsa. Idea Dnia Kropki skupia się na odkrywaniu talentów i kreatywności w działaniu. Właśnie dlatego pomysł obchodzenia święta w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim (dawniej Gimnazjum Miejskim nr 2) został entuzjastycznie przyjęty przez uczniów i nauczycieli.
Najmłodsi uczniowie, czyli dzieci z zerówki i pierwszych klas skupiły swoją aktywność na malowaniu talentów w kolorowych kropkach. Dzięki temu na korytarzu powstała gąsienica talentów. Pierwszaki tworzyły obrazki z kropek, liczyły kropki na biedronce, którą miały pokolorować, odciskały swoje kciuki zgodnie z podaną cyfrą. W klasach tego dnia zrobiło się kropkowo i kolorowo, zwłaszcza że rodzice uczniów zadbali, aby każdy miał na sobie ubranie w kropki albo kropki naklejone na stroju.
W klasach starszych również wielu uczniów zdecydowało się ubrać w kropki, niektórzy namalowali sobie kropki na twarzy. Nauczyciele na poszczególnych przedmiotach uświadamiali uczniom, że kropka jest istotna w wielu dziedzinach życia. Na geografii udało się pokazać uczniom zastosowanie kropki na mapach – np. na tyflomapie przeznaczonej dla niewidomych czy na mapie rozmieszczenia ludności, na której stosuje się metodę kropkową do oznaczenia liczby mieszkańców na różnych obszarach. Na języku polskim młodzież utrwalała informacje dotyczące interpunkcji: kropki, wielokropka i dwukropka, poznawała też frazeologizmy z kropką. Emocje wzbudziło zastosowanie alfabetów: Morse’a i Braile’a do zakodowania nazwy święta. Wiele zostosowań kropki udało się również pokazać matematykom – od znaków mnożenia i dzielenia, przez poszukiwanie kształtu kropki w terenie, szukanie sposobu łączenia 9 kropek ułożonych w kwadrat za pomocą czterech prostych linii rysowanych bez odrywania ręki. Na języku angielskim pojawił się filmik o Vashti – bohaterce książki Reynoldsa. Uczniowie po angielsku rozmawiali o swoich zainteresowaniach i talentach. Na języku niemieckim, żeby poznać nowe słówka, trzeba było połączyć kropki. Kropka pojawiła się również na chemii w postaci modelu atomu oraz na biologii jako pojedyncza komórka, od której wszystko się zaczyna.
Dyrektor Grzegorz Wyszogrodzki – podsumowując pierwsze w szkole obchody Dnia Kropki – stwierdził, że nawet kropka może stać się pretekstem do integrowania się młodszych, starszych i dorosłych przedstawicieli szkoły! Nas zintegrowała – jedna kropka, a skutek duży!

tekst: Agnieszka Kożuchowska

Musisz się zalogować, by móc dodawać komentarze!
Znajdź nas na Facebooku
TYGODNIK STREFA MIŃSK
adres biura:
ul. Warszawska 161 (1 piętro)
05-300 Mińsk Mazowiecki
tel. + 48 724 822 000
e-mail: reklama@strefaminsk.pl
lub e-mail: biuro@strefaminsk.pl
projekt graficzny: E-HO - agencja reklamowa - Mińsk Mazowieckikodowanie, system zarządzania