Tygodnik Strefa Mińsk NR 29/30 (385/386)

Przebudowa ulicy Dąbrówki

W Mińsku Mazowieckim ul. Dąbrówki od lat budziła wiele kontrowersji

Opublikowano: 22 Lipca 2016, Piątek, 22:31
Autor: btsd
 0 0 0

W Mińsku Mazowieckim ul. Dąbrówki od lat budziła wiele kontrowersji. Zarówno pod względem bezpieczeństwa w ruchu, jak i jakości nawierzchni. Niestety, wielu mieszkańców nie wiedziało, że droga ta była w zarządzie starostwa powiatowego i swoje żale wylewali w kierunku władz miasta. Na szczęście uchwałą Rady Miasta drogę tę na odcinku od skrzyżowania z ul. Mickiewicza do skrzyżowania z ul. Warszawską po wieloletnich staraniach w swój zarząd przejęło miasto.

Wiosną 2017 roku ruszyć ma inwestycja polegająca na przebudowie wspomnianego odcinka. W bezpośrednim sąsiedztwie Szkoły Podstawowej nr 2 powstaną dwa przejścia dla pieszych z azylami i na całej ulicy prędkość zostanie ograniczona do 30 km/h. W skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza wprowadzona zostanie zmiana pierwszeństwa. Ulice Mickiewicza i Dąbrówki w stronę Cegłowa będą głównym ciągiem. Ul. 30 lipca przy cmentarzu żydowskim będzie jednokierunkowa do ul. 1 PLM, a droga gruntowa z drugiej strony, od bramy głównej kirkutu, będzie jednokierunkową w kierunku Dąbrówki.

- Jest to przedsięwzięcie ważne nie tylko dla okolicznych mieszkańców. Na ul. Dąbrówki znajduje się jedna z większych szkół podstawowych, osiedla oraz sieci handlowe. - mówi radna Barbara Reda. - Dzięki tej inwestycji zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo i wygoda mieszkańców, a przede wszystkim dzieci uczęszczających do pobliskiej szkoły, o co również zabiegał radny Robert Gałązka. W tym miejscu należy się też podziękowanie burmistrzowi Marcinowi Jakubowskiemu za wsparcie przy negocjacjach z powiatem.

Projekt przebudowy przygotował Zarząd Dróg Miejskich pod nadzorem Antoniego Tułodzieckiego i Arkadiusza Boguckiego. A usilne starania ze strony Rady Miasta podjęli radni Barbara Reda i Robert Gałązka.

PROJEKT

AKTUALIZACJA:

Drogowe elementy zagospodarowania ulicy.
Ulica w przekroju poprzecznym będzie miała następujące parametry:
- długość ulicy liczona w osi drogi – 920,34m,
- jezdnia – szerokość 7,0 m do łuku [pikietaż 0+29,54], poszerzenie na łuku do 10,0 m i dalej
o szerokości 6,0 m  o nawierzchni z betonu asfaltowego z poszerzeniami na azylach dla pieszych,
- obustronne chodniki o szerokości zmiennej 2,0 - 7,2 m; pomiędzy jezdnią /parkingiem/
a ogrodzeniem z betonowej kostki brukowej w kolorze szarym,
- droga dla rowerów z betonu asfaltowego o szer. 2,0 m ograniczona obrzeżem betonowym,
-  zjazdy indywidualne i publiczne do posesji i garaży w budynkach o szerokości  3,5 – 6,0 m – z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm w kolorze czerwonym,
- zatoki parkingowe równolegle do jezdni ze stanowiskami parkingowymi o wymiarach
2,5x6,00 m w ilości 26 szt. i o wymiarach 3,00x6,0 m w ilości 8 szt. Razem 32 szt.
- zatoki parkingowe prostopadłe do jezdni o ze stanowiskami parkingowymi o wymiarach
2,4x4,5 m w ilości 64 szt. oraz 6 szt. dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3,6x4,5 m.
- zatoka autobusowa o wym. 3,0x20 m,

Wody powierzchniowe z nawierzchni jezdni, parkingów i chodników będzie odprowadzana powierzchniowo do istniejącej i projektowanej kanalizacji deszczowej.

Musisz się zalogować, by móc dodawać komentarze!
Znajdź nas na Facebooku
TYGODNIK STREFA MIŃSK
adres biura:
ul. Warszawska 161 (1 piętro)
05-300 Mińsk Mazowiecki
tel. + 48 724 822 000
e-mail: reklama@strefaminsk.pl
lub e-mail: biuro@strefaminsk.pl
projekt graficzny: E-HO - agencja reklamowa - Mińsk Mazowieckikodowanie, system zarządzania